Gondolatok a vállalatról, a rendszerről és az emberről
A vállalat azt tervezi, hogy a kezdeti sikerekre épít, és az Oracle APEX-et nagyobb irányítási, kockázatkezelési és megfelelőségi kezdeményezésekre használja.
„Az Oracle APEX az ügyfeleinknek nyújtott érték kritikus hajtóereje lett. Lehetővé teszi számunkra a költségek csökkentését és az alkalmazások gyorsabb fejlesztését.”Shota Isshiki, bit.Labs System Architect, NRI
Sokféle módszer létezik egy projekt megtervezésére, de számomra csak egy megközelítés van, ami igazán bevált.Amikor belevágunk egy projektbe azt rendszerint azért tesszük, mert valami szebb, jobb, hatékonyabb, kényelmesebb dolgot szeretnénk elérni. Vágyunk egy olyan állapotra, amely túlmutat a jelenlegin és úgy gondoljuk, hogy az áhított cél érdekében hajlandóak vagyunk komoly áldozatokat is hozni. Még akár kockázatokat is vállalunk.
Bár távol vagyok a futball világától, hír hozzám is eljutott, hogy Christiano Ronaldónak, a 37 éves, hatszoros aranylabdás sztárnak az elmúlt néhány évben komoly gondjai vannak az átigazolással és elsősorban nem a kora vagy az ára (fizetése) miatt.
A 2020-as év gyökerestül forgatta fel a munkavégzés szabályait. A "home office" többé már nem csak néhány szerencsés kiváltsága, hanem egyre inkább normalitássá vált. Azonban nemcsak a munkarendünk és a munkanapunk lett teljesen más, hanem az is megváltozott, hogy hogyan és miért tanulunk.
Emlékszünk még arra, amikor az IT és annak vezetője elsősorban a levelező- és fájlszerverek üzemeltetéséért felelt, no meg hogy fel legyen telepítve a legfrissebb windows.
A low-code fejlesztő eszközök piaca évről-évre 20% feletti növekedést produkál így a rapid fejlesztőeszközök forgalma ebben az évben eléri a 13,8 milliárd dollárt.
Cégvezetőként a legnagyobb hiányosságnak a képzéseink színvonalát tartom. Mondjuk ha a gyerekeimre vagy az állásra jelentkezőkre gondolok, szintén az első ami eszembe jut, az oktatás színvonala, vagy inkább annak hiánya.
Ha nem IT cégem lenne, akkor a cím is más lenne. Mondjuk a villanyszerelő, üzletvezető, szakács, akit felvennék, vagy valami ilyesmi.
Ha valaki otthagyja a munkahelyét, azért valahol az egy kicsit mégis olyan, mint egy szakítás. Persze a szakításnál sem mindegy, hogy én szakítok veled, vagy te szakítottál velem. Aki kezdeményezi a szakítást, valahol büszke magára, hogy meg merte lépni és azt gondolja magáról, ő az a fél, aki többet nyert.
Az IT mindig is egy olyan terület volt, ahol a férfi munkavállalók túlsúlyban voltak. Bár manapság már kezdenek megszűnni a munkaterületi “beskatulyázások”, egyre diverzifikáltabbak a területek, az IT még mindig csak 10-15%-ban tudhat női dolgozókat a magáénak. De milyen is lehet nőként helytállni ebben a szektorban? Judit, az Enrol Consulting Kft. munkatársa mesél, hogy ő hogyan is jutott el a katonaságból a programozásig, milyen tapasztalatokat szerzett eddigi pályafutása során és kicsit előre tekintünk, hogy mit vár a jövőtől.
A dokumentáció legfőbb célja, hogy legyen. Ami pedig a leggyakoribb, hogy nincs.
Ennek megfelelően mindenki vágyik rá, hogy legyen, de olyan ember a cégen belül, aki normálisan megcsinálja, nincs.
Minden cég, munkahely életében eljön az a pillanat, amikor fel kell venni valakit. Vagy azért, mert annyira jól csinálják azt, amit csinálnak, vagy azért, mert valakit pótolni kell.
Ötletem sincs hová fut ki a globális felmelegedés. A tengerparti városokat elnyeli az óceán? Eltűnik a jég a sarkkörről? Megszűnik a Golf-áramlat? Kivágják az összes esőerdőt?
Kerek 15 évig vártam home office-ra.
Mivel a tavaszi HOUG (Hungarian Oracle User Group) konferencia legnagyobb bánatomra elmaradt, - ahol egyébként jómagam is az előadók között lettem volna - az őszi esemény szerencsére megrendezésre került.
Minden rosszban van valami jó. Bár recseg-ropog a gazdaság és sokan veszítik el a biztonságos megélhetésüket, de ebben az időszakban egyre több tudás válik ingyen elérhetővé.Ráadásul a konferenciák is elmaradnak, de jó hír, hogy nagyon sok közülük online megtartásra kerül.
Őszintén szólva, pénzt és időt nem spórolva ez volt az első alkalom, hogy egy külföldi szakmai konferenciára látogattam el. Nem bántam meg.
A legújabb hívószó, amire a vállalatok nagyon sok pénzt kezdenek költeni (nem, nem az állami cégekre gondolok), az az ügyfélélmény. Pedig az ügyintézés vagy a vásárlás lehetne élmény plusz költés nélkül is. Elég lenne kicsivel több emberség, kedvesség és odafigyelés is.Rám, az ügyfélre, a vásárlóra. Ismét egy előadáson jártam.
Hiszed vagy sem, a fenti képek egyike sem tartozik egy valaha élt emberhez. Mindez a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia terméke.
Nem gondoltam volna, ha újra elkezdek blogolni, harmadszor is a felhőről fogok írni.Történt ugyanis - talán mert a cégem már a (Google) felhőben van, meghívást kaptam a "The Cloud made for Hungary" rendezvényre.
Néhány napja egy cég ingyenes előadásán vettem részt, ahol a felhőben élés előnyeit ecsetelték a konyhaasztal alatt lévő szerverrel szemben.
Éppen egy hete az idei Oracle OpenWorld-on Larry Ellison bejelentette a cégek számára is elérhető Always Free programot. Egyből kapunk 85 000 HUF levásárolható összeget is, de nagyon-nagy a fogadkozás, hogy a 30 napos próbaidőszak után is korlátozás nélkül használhatjuk az ingyenes szolgáltatásokat. Majd meglátjuk.